ମିଶନ ଜିରୋ -ଏଫ୍ ସମ୍ବନ୍ଧରେ
ମିଶନ୍ ଜିରୋ ଏଫ୍ କଟକ ଜିଲ୍ଲା ପ୍ରଶାସନର ଏକ ଅଭିନବ ଶିକ୍ଷଣୀୟ 5T ପ୍ରକଳ୍ପ, ଯାହାର ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ ବୋର୍ଡ ଅଫ୍ ସେକେଣ୍ଡାରୀ ଏଜୁକେସନ୍, ଓଡିଶା ଦ୍ୱାରା ପରିଚାଳିତ ବାର୍ଷିକ ହାଇସ୍କୁଲ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପରୀକ୍ଷାରେ ୧୦୦% ସଫଳତା ହାସଲ କରିବା | ୨୦୧୮-୧୯ ଶିକ୍ଷାବର୍ଷରେ, କଟକ ଜିଲ୍ଲାର ୪୯୨ ଟି ସ୍କୁଲର ୨୮୦୦୦ ରୁ ଅଧିକ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ବାର୍ଷିକ ପରୀକ୍ଷାରେ ଦେଇଥିଲେ | ଏଥିମଧ୍ୟରୁ ୧୯.୩୬% ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ସଫଳ ହୋଇପାରିନଥିଲେ ଏବଂ “ଏଫ୍” ଗ୍ରେଡ୍ ପାଇଥିଲେ | ଚଳିତ ଏବଂ ଆଗମୀ ବର୍ଷମାନଙ୍କରେ ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ବାର୍ଷିକ ପରୀକ୍ଷାରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ପ୍ରଦର୍ଶନକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ହେଉଛି ମିଶନ୍ ଜିରୋ-ଏଫ୍ ର ଅଭିମୁଖ୍ୟ |
ଉଦ୍ଦେଶ୍ୟ:
ସରକାରଙ୍କ 5T (ଯଥା ଦଳଗତ କାର୍ଯ୍ୟ, ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟାର ପ୍ରୟୋଗ, ସ୍ୱଚ୍ଛତା, ସମୟ ଏବଂ ପରିବର୍ତ୍ତନ) ନୀତି ଅନୁସରଣ କରି କଟକ ଜିଲ୍ଲାରେ ବାର୍ଷିକ ହାଇସ୍କୁଲ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପରୀକ୍ଷାରେ ୧୦୦% ସଫଳତା ହାସଲ କରିବା ଜିରୋ ଏଫ୍ ମିଶନର ମୂଳ ଲକ୍ଷ|
ଲାଭ
ତାତକାଳୀନ ଲାଭ :-
୧. ବାର୍ଷିକ ହାଇସ୍କୁଲ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପରୀକ୍ଷାରେ ବିଫଳତା ହାର ହ୍ରାସ |
୨. ଶିକ୍ଷାର ଗୁଣବତ୍ତା ବୃଦ୍ଧି |
୩. ଉତ୍ପାଦନକାରୀ ଉପାୟରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଉତ୍ସାହିତ ଏବଂ ଦିଗଦର୍ଶନ|
୪. ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ନିରାଶାକୁ ହ୍ରାସ କରିବା |
ଦୀର୍ଘକାଳୀନ ଲାଭ: –
୧. ଶିକ୍ଷା ବ୍ୟବସ୍ଥାକୁ ମଜବୁତ କରିବା |
୨. ମାନବ ସମ୍ବଳର ବିକାଶ |
୩. ଜନସଂଖ୍ୟାଗତ ଲାଭାଶଂରୁ ଲାଭ |
୪. ସାମାଜିକ ଅର୍ଥନୈତିକ ଉନ୍ନତି |
୫. ଶିକ୍ଷା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏକ ଭଲ ଉଦାହରଣ ସୃଷ୍ଟି କରିବା |
ପଦ୍ଧତି:
ବାର୍ଷିକ ହାଇସ୍କୁଲ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପରୀକ୍ଷାରେ ୧୦୦% ଫଳାଫଳ ହାସଲ କରିବା ପାଇଁ, ଉଚ୍ଚ ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକ ଖରାପ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ଉପରେ ଧ୍ୟାନ ଦେବା ପାଇଁ ନିମ୍ନଲିଖିତ ରଣନୀତିଗୁଡିକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ |
ପରିସଂଖ୍ୟାନଗତ ତଥ୍ୟ ଦ୍ୱାରା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପ୍ରଦର୍ଶନ ବିଶ୍ଳେଷଣ କରିବା:
ବ୍ଲକ ଶିକ୍ଷା ଅଧିକାରୀ ଏବଂ ପ୍ରଧାନଶିକ୍ଷକଙ୍କ ସହାୟତାରେ ଜିଲ୍ଲା ପ୍ରଶାସନ ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀକୁ ଊନ୍ନୀତ ପାଇଥିବା ନବମ ଶ୍ରେଣୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ବାର୍ଷିକ ପରୀକ୍ଷା ଫଳାଫଳର ତଥ୍ୟ ସଂଗ୍ରହ କରିଛି ଏବଂ ଏହାକୁ ଆଧାର କରି ସେମାନଙ୍କୁ ଆଠଟି ଭିନ୍ନ ଶ୍ରେଣୀରେ ବିଭକ୍ତ କରିଛି |
. ଏଫ୍ (୩୩% ମାର୍କ ତଳେ)
. ଇ (୩୩ – ୩୯% ମାର୍କ)
. ଡି(୪୦ – ୪୯)% ମାର୍କ)
. ସି (୫୦ – ୫୯% ମାର୍କ)
. ବି୨(୬୦ – ୬୯% ମାର୍କ)
. ବି୧( ୭୦ – ୭୯% ମାର୍କ)
. ଏ୨ (୮୦ – ୮୯% ମାର୍କ)
. ଏ୧ (୯୦ – ୧୦୦% ମାର୍କ)
ବାର୍ଷିକ ହାଇସ୍କୁଲ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପରୀକ୍ଷାରେ ସେମାନଙ୍କ ସଫଳତା ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ “ ଇ ” ଏବଂ “ ଏଫ୍ ” ଗ୍ରେଡ୍ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବିଶେଷ ଯତ୍ନ ନିଆଯିବ | ଅନ୍ୟ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ସ୍କୋରରେ ଉନ୍ନତି ଆଣିବା ପାଇଁ ପଦକ୍ଷେପ ନିଆଯିବ |
ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ପରାମର୍ଶ:
ବି.ଇ.ଓ, ଏ. ବି.ଇ.ଓ, ଟି.ସି, ସି.ଆର.ସି.ସି. ଏବଂ ଶିକ୍ଷକ ସମେତ ଅଧିକାରୀମାନଙ୍କୁ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ସଂଖ୍ୟକ ବିଦ୍ୟାଳୟର ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଉଚ୍ଚ ମାର୍କ ହାସଲ କରିବାକୁ ସକ୍ଷମ କରିବା ପାଇଁ ପରାମର୍ଶଦାତା ଭାବେ ନିଯୁକ୍ତ କରାଯିବ | ସେମାନେ ଏକାଡେମିକ୍ ପରାମର୍ଶଦାତା ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବେ, ଯେଉଁମାନେ ବିଦ୍ୟାଳୟର ପ୍ରଧାନ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କ ସହିତ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବେ, ଖରାପ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଚିହ୍ନଟ କରିବେ ଏବଂ ନିୟମିତ ଭାବେ ସେମାନଙ୍କର ଅଗ୍ରଗତି ସମୀକ୍ଷା କରିବେ ଏବଂ ଉପଯୁକ୍ତ ପ୍ରତିକାରାତ୍ମକ ପଦକ୍ଷେପ ଗ୍ରହଣ କରିବେ | ଏକାସାଙ୍ଗରେ, ପରାମର୍ଶଦାତାମାନେ ମଧ୍ୟ ଭଲ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ଯତ୍ନ ନେବେ ଏବଂ ବାର୍ଷିକ ହାଇସ୍କୁଲ୍ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପରୀକ୍ଷାରେ ସେମାନଙ୍କର ସ୍କୋର ବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ରଣନୀତି ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବେ |
ଏକାଡେମିକ୍ ପରାମର୍ଶଦାତା ବ୍ୟତୀତ ସେଠାରେ ଅଣ-ଏକାଡେମିକ୍ ପରାମର୍ଶଦାତା ରହିବେ ଯେଉଁମାନଙ୍କର ସ୍ନାତକୋତ୍ତର କିମ୍ବା ତା’ଠାରୁ ଅଧିକ ଯୋଗ୍ୟତା ରହିଛି ଏବଂ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ଅଣ-ଏକାଡେମିକ୍ ଆବଶ୍ୟକତା ପ୍ରତି ଦୃଷ୍ଟି ଦେବାକୁ ଇଚ୍ଛୁକ| ଆହୁରି ମଧ୍ୟ ପ୍ରଜାପିତା ଈଶ୍ୱରୀୟ ବିଶ୍ୱବିଦ୍ୟାଳୟର ସଦସ୍ୟମାନେ ଆଧ୍ୟାତ୍ମିକ ପରାମର୍ଶଦାତା ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବେ, ଯେଉଁମାନେ ନୈତିକ ଶିକ୍ଷା ମାଧ୍ୟମରେ ଗରିବ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ସେମାନଙ୍କର ଆତ୍ମ ସମ୍ମାନ ଏବଂ ଆତ୍ମବିଶ୍ୱାସ ବଢାଇବାରେ ସାହାଯ୍ୟ କରିବେ |
ଉନ୍ନତି ପାଇଁ ରଣନୀତି
.ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ଉପସ୍ଥାନ:
ଏହି ମିଶନର ସଫଳତାର ଚାବି ହେଉଛି ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ଉପସ୍ଥାନ ଉପରେ ନଜର ରଖିବା | କମ୍ ଉପସ୍ଥାନ ହାର ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପ୍ରଦର୍ଶନକୁ ହ୍ରାସ କରେ| ପରାମର୍ଶଦାତା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ଉପସ୍ଥାନ ଉପରେ ନଜର ରଖିବା ଉଚିତ ଏବଂ ପ୍ରଧାନ ଶିକ୍ଷକ, ଶ୍ରେଣୀ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ସମ୍ବଦ୍ଧିତ ଶିକ୍ଷକମାନେ ନିୟମିତ ସେମାନଙ୍କ ପିତାମାତାଙ୍କୁ ଭେଟି ସେମାନଙ୍କୁ ଉତ୍ସାହିତ କରି ଉପସ୍ଥାନକୁ ବୃଦ୍ଧି କରାଇବା ଉଚିତ୍ |
.ପ୍ରଶ୍ନ ଏବଂ ଉତ୍ତର ସୋପାନ ପ୍ରସ୍ତୁତି:
ସାଧାରଣତଃ ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଉତ୍କର୍ଷ ତାଲିମପ୍ରାପ୍ତ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କ ଦ୍ୱାରା ହାଇସ୍କୁଲ ସାର୍ଟିଫିକେଟ୍ ପରୀକ୍ଷା ଭିତ୍ତିକ ପ୍ରଶ୍ନ ଏବଂ ଉତ୍ତର ସୋପାନ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରି ଏବଂ ଅନେକ ଥର ଏହି ସୋପାନଗୁଡିକ ଅଭ୍ୟାସ କରାଇବା ଦ୍ୱାରା ହିଁ ସେମାନଙ୍କର ଗୁଣବତ୍ତା ଏବଂ ଉନ୍ନତି ବୃଦ୍ଧି କରିବ |
.ଫଳାଫଳ ଅବଗତି ଏବଂ ପ୍ରଗତି ସମୀକ୍ଷା:
ସମସ୍ତ ପର୍ଯ୍ୟାୟ ପରୀକ୍ଷା ଏବଂ ପ୍ରି-ବୋର୍ଡ ପରୀକ୍ଷଣର ଫଳାଫଳ ରିପୋର୍ଟ ପିତାମାତାମାନ ଙ୍କୁ ଅବଗତ କରାଯିବ | ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ଅଗ୍ରଗତି ମାସିକ ଭିତ୍ତିରେ ସମୀକ୍ଷା କରାଯିବ |
.ପ୍ରଗତି ନିରୀକ୍ଷଣ :
ବିଭିନ୍ନ ବିଭାଗରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ପ୍ରଦର୍ଶନ ଉପରେ ନଜର ରଖିବା ପାଇଁ ପରାମର୍ଶଦାତା ଅଧିକାରୀ ଏବଂ ପ୍ରଧାନ ଶିକ୍ଷକଙ୍କ ସହିତ ଜିଲ୍ଲା ପ୍ରଶାସନ ଏକ ଛାତ୍ର ପ୍ରଗତି ସାରଣୀ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବ | ମାସିକ ଛାତ୍ର ସାରଣୀରେ ଶ୍ରେଣୀ ଉପସ୍ଥାନ ଏବଂ ଏକକ ପରୀକ୍ଷାର ମାର୍କ ସୁରକ୍ଷିତ ରହିବ |
.ବସିବା ବ୍ୟବସ୍ଥା:
ସାଧାରଣତଃ , ନିମ୍ନ ପ୍ରଦର୍ଶନକାରୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନେ ଶେଷ ବେଞ୍ଚରେ ବସି ଶିକ୍ଷକଙ୍କ କମ୍ ଧ୍ୟାନ ପାଆନ୍ତି | ଶ୍ରେଣୀଗୃହ ଭିତରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ବସିବା ବ୍ୟବସ୍ଥାରେ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରାଯାଇ ଉଚ୍ଚ ଓ ନିମ୍ନ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ସହିତ ମିଳିତ ଭାବରେ ବସାଯିବ |
.ଶ୍ରେଣୀଗୃହର ତଦାରଖ ଏବଂ ନିରୀକ୍ଷଣ :
ପରାମର୍ଶଦାତାମାନେ ବିଦ୍ୟାଳୟକୁ ନିୟମିତ ପରିଦର୍ଶନ କରିବେ ଏବଂ ଉଭୟ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ଶ୍ରେଣୀଗୃହ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପର ତଦାରଖ କରିବେ | ପରାମର୍ଶଦାତାମାନଙ୍କୁ ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ପଡିବ ଯେ ଶିକ୍ଷକମାନେ ନିୟମିତ ଭାବରେ କ୍ଲାସ୍ ନେଉଛନ୍ତି ଏବଂ ସର୍ବନିମ୍ନ ଗୃହ ପାଠ୍ୟ ଦେଉଛନ୍ତି | ପାଠ୍ୟକ୍ରମର ଯୋଜନା ଅନୁସାରେ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ପ୍ରଧାନ ଶିକ୍ଷକ ଅଧ୍ୟାୟଗୁଡ଼ିକର ସମାପ୍ତି ଯାଞ୍ଚ କରିବା ଉଚିତ୍ | ଯେକୌଣସି ତ୍ରୁଟି ବିଚ୍ୟୁତ ମିଶନ ନୋଡାଲ ଅଫିସରଙ୍କୁ ଜଣାଇବା ଜରୁରୀ | ଖରାପ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ରମାନଙ୍କର ଶ୍ରେଣୀଗୃହର ଆବଶ୍ୟକତାକୁ ଦୃଷ୍ଟିରେ ରଖି ପରାମର୍ଶଦାତା ଅଭିନବ ଶିକ୍ଷାଦାନ ପ୍ରଣାଳୀକୁ ପରାମର୍ଶ ଦେବେ |
.ଆଉଟ୍ ସୋର୍ସିଂବ୍ୟବସ୍ଥା ଦ୍ୱାରା ଅସ୍ଥାୟୀ ଶିକ୍ଷକ ନିଯୁକ୍ତି :
ଦୁଇ ପ୍ରକାର ସ୍ବେଚ୍ଛାସେବୀ ଶିକ୍ଷକ, ବିଷୟ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ପ୍ରତିକାର ଶିକ୍ଷକଙ୍କୁ ସାମୟିକ ଭାବରେ ନିଯୁକ୍ତି ଦିଆଯିବ, ଏଥିପାଇଁ ବିଦ୍ୟାଳୟଗୁଡ଼ିକର ଖାଲି ପଦବୀକୁ ଧ୍ୟାନରେ ରଖି ସର୍ବସାଧାରଣ ବିଜ୍ଞାପନ ପ୍ରଦାନ କରାଯିବ |
.ଅତିରିକ୍ତ ଶିକ୍ଷଣ ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ଶିକ୍ଷାଦାନ ସହାୟତା :
ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଅତିରିକ୍ତ ଶିକ୍ଷଣ ସାମଗ୍ରୀ ଯେପରିକି ଟେଷ୍ଟପେପର, ଜ୍ୟାମିତି ବକ୍ସ, ମାନଚିତ୍ର ,ଆଟଲାସ୍ ,ଗ୍ଲୋବ ଇତ୍ୟାଦି ଯୋଗାଯାଇ ଶିକ୍ଷାଦାନରେ ସହାୟତା କରାଯିବ |
.ଶିକ୍ଷକ ପରାମର୍ଶଦାତା :
ଛୋଟ ଗୋଷ୍ଠୀରେ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ବାଣ୍ଟିବା ହେଉଛି ଅଧ୍ୟୟନ ପ୍ରତି ସେମାନଙ୍କର ଆଗ୍ରହକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ପାଇଁ ସର୍ବୋତ୍ତମ ପଦ୍ଧତି| ନିମ୍ନ ପ୍ରଦର୍ଶନକାରୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କର ଅଗ୍ରଗତିକୁ ବ୍ୟକ୍ତିଗତ ଭାବେ ଦେଖିବା ପାଇଁ ପ୍ରଧାନ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ନିରୀକ୍ଷକ ଅଧିକାରୀମାନେ ବିଷୟ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ଶିକ୍ଷକ ପରାମର୍ଶଦାତା ଭାବରେ ନିୟୋଜିତ କରିବେ |
.ବିଦ୍ୟାଳୟ ସହାୟତା ବ୍ୟବସ୍ଥା :
ନିରୀକ୍ଷକ ଅଧିକାରୀମାନେ ବିଷୟ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ଶ୍ରେଣୀଗୃହର ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ମୌଳିକ ଆବଶ୍ୟକତା ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ସମସ୍ୟାର ସମାଧାନରେ ପ୍ରଧାନଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିବେ | ଶିକ୍ଷକ ଅଭାବକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ଅନ୍ୟ ବିଦ୍ୟାଳୟର ବିଷୟ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ନିୟୋଜିତ କରାଯାଇପାରେ | ଶିକ୍ଷାଦାନ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରୁଥିବା କୌଣସି ତ୍ରୁଟି ନିରୀକ୍ଷକ ଅଧିକାରୀମାନେ ଉଚ୍ଚସ୍ତରୀୟ ଅଧିକାରୀଙ୍କୁ ଜଣାଇବେ |
. ପ୍ରଧାନ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କୁ ଉତ୍ସାହିତ କରିବା :
ସର୍ବଶେଷରେ, ବିଦ୍ୟାଳୟର ଶିକ୍ଷକ ଶିକ୍ଷୟତ୍ରୀ ଯଦି ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କୁ ଆପଣାର ଭାବି ଦାୟିତ୍ୱ ନ ନିଅନ୍ତି ତେବେ କିଛି ହାସଲ ହୋଇପାରିବ ନାହିଁ | ଏହି ପରିପ୍ରେକ୍ଷୀରେ, ପ୍ରଧାନ ଶିକ୍ଷକ ଏବଂ ବିଷୟ ଶିକ୍ଷକଙ୍କୁ ପରାମର୍ଶଦାତା ଅଧିକାରୀମାନେ ନିଶ୍ଚିତ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ |
. ଗୋଷ୍ଠୀ ସହଯୋଗିତା:
ମିଶନ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ କ୍ରିୟାନ୍ୱିତ କରିବା ପାଇଁ ପିତାମାତା, ପୁରାତନ ଛାତ୍ର, ପଞ୍ଚାୟତିରାଜ ସଂସ୍ଥା ସଦସ୍ୟ ଏବଂ ଅବସରପ୍ରାପ୍ତ ଶିକ୍ଷକ ଶିକ୍ଷୟତ୍ରୀ ଏବଂ ଗୋଷ୍ଠୀ ସହଯୋଗିତା ନିତାନ୍ତ ଆବଶ୍ୟକ| ବିଶେଷକରି ନିମ୍ନ ପ୍ରଦର୍ଶନକାରୀ ଛାତ୍ରମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଶିକ୍ଷାଦାନ କାର୍ଯ୍ୟକଳାପକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିବାକୁ ସ୍ଥାନୀୟ ଶିକ୍ଷକ ଶିକ୍ଷୟତ୍ରୀ ମାନେ ନିୟୋଜିତ ହୋଇପାରିବେ |
.ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଶିକ୍ଷଣ ଶିବିର :
ସ୍ୱଳ୍ପ ପ୍ରଦର୍ଶନ କରୁଥିବା ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀମାନଙ୍କ ପାଇଁ ବିଷୟ ବିଶେଷଜ୍ଞ , ପୁରାତନ ଛାତ୍ର ଏବଂ ଅବସରପ୍ରାପ୍ତ ଶିକ୍ଷକମାନଙ୍କ ସହାୟତାରେ ସ୍ୱତନ୍ତ୍ର ଶିକ୍ଷଣ ଶିବିର ଅନୁଷ୍ଠିତ ହେବ | ଛୁଟିଦିନ ଏବଂ ଛୁଟି ଅବଧିରେ ମୋ ସ୍କୁଲ ଅଭିଯାନ ପଦକ୍ଷେପ ଅନୁଯାୟୀ ଏହାର ବ୍ୟବସ୍ଥା କରାଯାଇପାରିବ | ସାଧାରଣତଃ (ପ୍ରି-ବୋର୍ଡ -୨) ପରୀକ୍ଷା ପରେ ଅଧିକାଂଶ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ବିଦ୍ୟାଳୟଠାରୁ ଦୂରରେ ରୁହନ୍ତି | ତେଣୁ, ଜାନୁଆରୀ ମାସରେ ଚିହ୍ନିତ ନିମ୍ନ ପ୍ରଦର୍ଶନକାରୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀ ମାନଙ୍କ ପାଇଁ ପ୍ରତିକାର କ୍ଲାସ୍ କରାଯିବ |